למי מגיע פטור ממס הכנסה?

לא כל אחד זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה. אך אם אתם זכאים, חבל שלא תממשו את זכאותכם לקבלת הפטור. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שיסייע לכם בבדיקה אם אתם זכאים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה. רבים מעוניינים לקבל פטור ממס, אך לא כולם זכאים לכך. מוזמנים לבדוק אם גם אתם זכאים.

 

מהם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

על פי פקודת מס הכנסה, כל אזרח ישראלי המתמודד עם אחוזי נכות גבוהים של מעל 89.1%, זכאי לקבל פטור ממס הכנסה, ובלבד שיתקיימו 2 התנאים הבאים:

  • הנכות הרפואית שניתנה, ניתנה לתקופה של לפחות 185 יום.
  • מתוך אחוזי הנכות המוכרים, 40% לפחות ניתנו על ליקוי אחד.

אם אתם עומדים בקריטריונים שציינו כאן, אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. אך גם אם יש לכם התמודדות רפואית לא פשוטה בגינה אתם עשויים לקבלת אחוזי נכות ופשוט לא טיפלתם בכך, כדאי שתפנו לגורם מקצועי העוסק במימוש זכויות רפואיות כדי לבדוק את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה באופן מקצועי.

 

מה ניתן לקבל במסגרת הפטור ממס?

כשאתם מקבלים פטור מתשלום מס הכנסה, באפשרותכם להגיש בקשה לקבלת החזר מס על 6 השנים האחרונות במקרה ששילמתם מס אך הליקוי הבריאותי הקיים כבר היה קיים בעבר ופשוט לא מימשתם את הזכויות המגיעות לכם.

הפטור ניתן עד לגובה הכנסה שנתית של 409,000 ₪. אם ההכנסה שלכם גבוהה יותר מכך, תרוויחו פטור מלא מתשלום המס עד לתקרה זו. על יתרת המס ייחולו מדרגות המס על פי חוק.

 

איך מגישים בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס צריך להגיש בקשה. הכסף הוא שלכם ואף אחד לא יעשה זאת במקומכם. דבר ראשון יש לפנות לוועדה הרפואית של רשות המיסים להכרת המצב הרפואי שלכם כמצב מזכה קבלת פטור ממס. לאחר שהוכרתם בוועדה הרפואית של רשות המיסים, תוכלו למלא את טופס 1516 בו תצטרכו להצהיר על סך ההכנסות שלכם, למלא פרטים אישיים כנדרש ולצרף דו"ח סיכום הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.

את הבקשה ניתן להגיש באופן ידני לפקיד השומה האזורי או באופן מקוון באתר רשות המיסים. יחד עם זאת, ההמלצה הגורפת היא להיעזר באיש מקצוע לשם כך.

 

למה לפנות לאיש מקצוע?

ברגע שאיש מקצוע המטפל בעניינים אלו מידי יום ביומו, מטפל בתיק שלכם, הוא משיג לכם את המירב שתוכלו לקבל. הוא מנסח את הבקשה בצורה מקצועית ונכונה, הוא מקיף את כל הפרטים והוא בעל אינטרס זהה לשלכם.

על הבקשה לקבלת פטור ממס ניתן לקבל סירוב עליו ניתן לערער. אך יחד עם איש מקצוע, אין סיבה שהתיק שלכם יפול. אתם תקבלו את מה שמגיע לכם ותממשו את מלוא הזכויות שלכם. אל תהססו לפנות לאיש מקצוע.

מיסים

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פנים
תכשיטים ומידע
צמוד או נופל? כך תבחרי עגילים

בחירת העגילים הנכונים היא לא רק עניין של אופנה, אלא גם עניין של פרופורציה. עגילים נכונים יכולים לשפר את תכונות הפנים שלך, בעוד שהעגילים הלא נכונים יכולים לגרום לפנים שלך

תכשיט
תכשיטים ומידע
3 תליונים שיתאימו לשרשראות לנשים

כל אדם אוהב לשמור על מראה מטופח, נקי ואסתטי, כאשר גם גברים וגם נשים מביעים את העניין בדרכים שונות שמבליטות את היופי שלהם. יש את מי שישקיעו יותר בבגדים, את

מארזים
תכשיטים לגבר
5 מתנות מומלצות לחברה שהתחתנה

איזה כיף שעונת החתונות מתחילה, שמלות נוצצות, תסרוקות מהממות, איפור משגע… נכון שזה מעט מאתגר כלכלית אך יחד עם זה, יש הרבה כל כך הרבה שמחה והתרגשות באוויר. גם תמיד