3 מתנות לרגל חנוכת הבית

אחת החגיגות היותר משמחות ושובות עין הינה המסיבה שרבים נוהגים לכנות אותה בשם חנוכת בית. מדובר בחגיגה שהמטרה שלה היא לחנוך את הבית החדש או המבנה החדש שבו ממוקם העסק. מנהג חנוכת הבית הוא מנהג עתיק יומין שתחילתו עוד בימי התנ"ך, אי שם בסוף האלף השני ותחילת האלף הראשון לפני הספירה.

מהי בעצם מסיבת חנוכת בית ומה החשיבות שלה במסורת היהודית? אילו מתנות ייחודיות ניתן להביא למסיבת חנוכת בית? בשורות להלן נעסוק בנושא חנוכת הבית, המשמעות הסמלית והנפשית שלו על הבעלים של העסק והעובדים בו.

 

מסיבת חנוכת בית – מה זה ולמה זה חשוב

מסיבת חנוכת בית הינה המסיבה שבה משיק בעל הבית או בעל העסק את הבית החדש או המבנה החדש שלו. זאת, לאחר עריכת שיפוצים כלליים והתאמת הבית החדש לצרכים ולהעדפות של המשפחה או לצרכיי ההתנהלות התקינה של העסק. שיפוצים כאמור כוללים בדרך כלל שדרוג מערכת החשמל, החלפת הצנרת בבית וכן בניית מטבח חדש וחדר אמבטיה משודרג.

במקרים רבים מבצעים הדיירים העתידיים גם החלפה של המרצפות בבית וכן החלפה של החלונות והדלתות. כך נוצרת מעטפת חדשה, שאמורה לשרת את בעלי הבית לשנים ארוכות. חנוכת בית היא אחד המנהגים הקדומים ביותר ביהדות וממנה עבר המנהג הזה הלאה לאזורים אחרים בעולם.

ביהדות, חנוכת בית היא ההזדמנות להנחה של מזוזות בכל המשקופים ובכל הדלתות במקומות בבית שבהם הן נדרשות. ככל שהנחת המזוזות מתבצעת בהתאמה להלכה היהודית, כך הברכה שמזוזה כאמור מביאה היא גדולה יותר. בתרבות המערבית המודרנית קבלו טקסי חנוכת הבית, ובעיקר העסקיים שבהם, תפניות דרמתיות. כיום נערכים במקומות רבים טקסי השקה, גאלה ועוד מגוון רחב של כינויים שהמשמעות שלהם היא אחת – חנוכת בית. מוזמנים לטקס חנוכת בית מביאים איתם בדרך כלל מתנות שונות, חלקן ייחודיות יותר וחלקן פחות. זאת, במטרה לסייע לבעל העסק לעשות את הצעדים הראשונים שלו ולהעניק לו תחושה טובה של הצלחה מוצלחת.

 

שלוש מתנות איכותיות לחנוכת בית

המתנות לחנוכת בית מתחלקות לשני סוגים עיקריים: הסוג הראשון הוא מתנות מעשיות ושימושיות, ואילו הסוג השני הוא מתנות שעיקר התועלת בהן היא אסתטית.

מעמד לתבלינים: אחת המתנות הקלאסיות לחנוכת בית הינה מעמד לתבלינים. המתנה איכותית ומעניינת בכל מקרה, מתאימה גם כמתנה לאישה ועל אחת כמה וכמה אם מקבל המתנה הוא גורמה שאוהב לבשל.

מארז סכיני שף: מדובר במארזים באיכות משתנה, המיועדים גם הם בעיקר לאוהבי הבישול. עם זאת, סכינים איכותיות הן פריט חשוב בכל בית, גם אם הדיירים בו הם פחות אוהבי גורמה.

שעון קיר: מדובר בחפץ שהוא ספק קישוט ספק חפץ שימושי. אמנם נכון שכל אחד יכול לדעת מה השעה במבט מהיר לטלפון. עם זאת, מי שאיננו סוחב איתו את אייפון או טלפון נייד, עשוי לגלות שמדובר במתנה איכותית ומעשית מאד. מתנה לחנוכת בית – מתנה קטנה שאומרת הרבה.

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תכשיטי כסף
תכשיטים
נמאס לך מתכשיטים שמשחירים? הכירו את כסף 925!

בשנים האחרונות אנו חוות קושי רב במציאת חנויות שמציעות תכשיטי כסף איכותיים. אין זה סוד שצצו להם כל מיני דוכנים וחנויות שמציעות תכשיטים באיכות ירודה. כאלו שמשחירים לאחר יומיים –

מתנות לחנוכת בית
מתנות והמלצות
3 מתנות לרגל חנוכת הבית

אחת החגיגות היותר משמחות ושובות עין הינה המסיבה שרבים נוהגים לכנות אותה בשם חנוכת בית. מדובר בחגיגה שהמטרה שלה היא לחנוך את הבית החדש או המבנה החדש שבו ממוקם העסק.

פֶּרַח
מתנות
כיצד מתכננים סידור פרחים?

סידור פרחים- שזירת פרחים היא אומנות שבה מסדרים פרחים ועשבים בצורה אטרקטיבית לסידורים. הסידורים יכולים להיות סידורי שולחן, זרי מתנה, כתרי פרחים ועוד.    הקדמה- סידורי הפרחים מגיעים במגוון צורות