איך להעריך שווי שוק של רכוש עתיק

מאז החלו בני אדם לצבור רכוש הם אהבו לאסוף חפצים יפים וייחודיים – ולצורך זה אין הבדל בין אנשים שחיים בתקופה הנוכחית לבין מי שחי לפני מאות ואלפי שנים.

בתוך כך נמצאים גם אספנים וסוחרי עתיקות המוכנים לשלם כסף רב עבור פריטים עתיקים ונדירים בין אם מדובר בתכשיטים, פריטי אומנות וחפצים רבים אחרים.

יתכן שיש לכם בבית חפץ עתיק שלא שווה הרבה בעיניכם אך אספנים ישמחו לקנות אותו מכם תמורת סכום נאה.

במדריך זה נסביר על פריטים עתיקים והדרכים להעריך את שוויים.

 

מהי ההגדרה של פריט עתיק?

באופן לא מפתיע, כדי להיחשב פריט עתיק על הפריט להיות עתיק וישנו קו ברור בין פריט עתיק לפריט חדש או סתם ישן. פריט שמועד ייצורו הוא לפני מאה שנים ומעלה ייחשב לעתיק. כך לצורך העניין, אם יש ברשותכם חפץ שיוצר לפני שנת 1920 הוא נחשב לעתיק. לא מדובר בהרבה זמן באופן יחסי, ואפילו סביר מאוד שיש בבתיכם פריטים עתיקים, בין אם תכשיטים או פריטי אומנות.

 

מדוע כלי כסף עתיקים שווים כל כך הרבה כסף?

פריטי כסף הם מהפריטים המבוקשים ביותר על ידי אספנים וסוחרי עתיקות בשל העמידות היוצאת מן הכלל של מתכת הכסף. כסף היא מתכת פופולארית לא מהיום ובעלת מראה ייחודי ומבריק ואינה מחלידה. באמצעות ניקוי פשוט ניתן לשוות מראה חדש גם לכלי כסף עתיקים ביותר. מסיבה זו יתכן ופריטי כסף שלא שווים הרבה בעיניכם יהיו שווים הרבה עבור אספנים.

 

כיצד ניתן להעריך את ערכו של פריט עתיק?

מועד ייצור:

ככל שפריט יוצר לפני יותר זמן כך ערכו יעלה.

 

ערך היסטורי:

פריט בעל ערך ומשמעות היסטוריים או שיוצר עבור אישיות מוכרת וחשובה יהיה שווה כסף רב.

 

כיצד הפריט נשמר:

פריט שהשתמר היטב לאורך שנים ובעל מצב פיזי טוב גם היום יהיה בעל ערך רב.

 

זהות היוצר:

כאשר מדובר בפריטי אומנות או תכשיטים, זהות היוצר היא קריטריון משפיע ביותר. פריט שיוצר על ידי אומן מפורסם ומוערך יהיה שווה יותר מפריט שיוצר בידי אומן אנונימי.

 

חומר גלם:

החומרים מהם עשוי הפריט ישפיעו מאוד על ערכו: למשל, פריטים העשויים זהב, כסף, משובצים יהלומים או אבני חן יקרות אחרות יהיו שווים הרבה כסף.

 

האם החפץ נדיר:

ככל שהחפץ נדיר וייחודי יותר כך ערכו יעלה.

 

כיצד ניתן לקנות או למכור פריט עתיק?

אם אתם מעוניינים למכור או לקנות פריטים עתיקים מומלץ לפנות לסוחרי עתיקות אמינים, שכן זוהי דרך קלה ויעילה יותר מאשר לחפש לקוח או בעלים של פריטים עתיקים בכוחות עצמכם. חנות ענתיק-תק היא חנות המוכרת, קונה ומעריכה את שוויים של פריטים עתיקים. ענתיק-תק רוכשת חפצים עתיקים מסוגים רבים, כולל אספקת שירותי פינוי תכולות דירות שלמות. לענתיק-תק מעל ל-18 שנות ניסיון בתחום ולקוחות מרוצים רבים.

 

פריטים יקרים

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אילו חברות קונות זהב?
כללי
אילו חברות קונות זהב?

מקרה שאירע לפני כמה ימים בין אדם פרטי לחברה גדולה שקונה זהב סוקר לאחרונה בתקשורת וגרם להדים רבים. שכן, האדם גילה שהוא קיבל תמורה נמוכה מאוד לזהב שהיה בידיו. עובדה

חוף ים
כללי
מותגי הסנדלים המובילים בישראל ובעולם

כשמחפשים אחר מותגי הסנדלים המובילים בישראל ובעולם, מחפשים אחר רשתות הנעלה ותיקות אשר משווקות אך ורק מוצרי איכות. ואין ספק כלל וכלל, כפות רגלינו זקוקות לתמיכה הכי איכותית שניתן להשיג.

פֶּרַח
מתנות
כיצד מתכננים סידור פרחים?

סידור פרחים- שזירת פרחים היא אומנות שבה מסדרים פרחים ועשבים בצורה אטרקטיבית לסידורים. הסידורים יכולים להיות סידורי שולחן, זרי מתנה, כתרי פרחים ועוד.    הקדמה- סידורי הפרחים מגיעים במגוון צורות

מתנות לחנוכת בית
מתנות והמלצות
3 מתנות לרגל חנוכת הבית

אחת החגיגות היותר משמחות ושובות עין הינה המסיבה שרבים נוהגים לכנות אותה בשם חנוכת בית. מדובר בחגיגה שהמטרה שלה היא לחנוך את הבית החדש או המבנה החדש שבו ממוקם העסק.