מה ההבדל העיקרי בין יהלומים רגילים לבין יהלומי מעבדה

בשנים האחרונות התפתחה תעשיית יהלומים מלאכותיים לצד המשך של הכרייה והמכירה של היהלומים מבטן האדמה.

התעשייה התפתחה כחלק מההבנה של הנזקים בתעשיית היהלומים המסורתית לסביבה, כמו גם לשימוש ביהלומי דמים למימון מלחמות במדינות העולם

השלישי בעיקר באפריקה.

אז מהם בכלל יהלומי מעבדה? במאמר זה נרחיב לגביהם ונתמקד בהבדלים שבין היהלומים השונים, כמו גם ביתרונות ובחסרונות של הסוגים השונים.

 

פחמן טהור מהאדמה או מהמעבדה

יהלומים רגילים ויהלומי מעבדה עשויים מאותו חומר גלם של פחמן טהור וחולקים את אותם תכונות כימיות ואופטיות. הם נבדלים ביניהם רק באופן הייצור ובשיטות העיבוד שלהם. יהלום מעובד המכונה גם יהלום מעבדה ויהלום סינטטי מתאפיין באותו ברק, אסתטיקה ובהירות של יהלום שנכרה באדמה. יהלומי מעבדה הם סביבתיים יותר וזולים בהרבה מהיהלומים הכרויים.

 

יהלומים רגילים מול יהלומי מעבדה

כריית יהלומים היא תהליך ארוך המתבצע בשיטות מיושנות, תוך שימוש בעובדים בתנאי עבודה קשים במכרות ברחבי העולם. יהלומי מעבדה אינם נחצבים מפחמן ממעמקי שכבות הקרקע של כדור הארץ, אלא מיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות בתנאים מבוקרים במעבדות. תהליך הייצור במעבדה מבוצע בפרק זמן קצר בהשוואה לתהליך הכרייה והתוצאות לא נופלות באיכותן.

 

שיטות לייצור יהלומים מלאכותיים

כיום ישנן שתי שיטות מובילות ליצירת יהלומי מעבדה איכותיים, יפים עמידים ומבריקים. השיטה הראשונה היא יצירת טמפרטורה גבוהה במיוחד ולחץ אטמוספרי. בשיטה זו למעשה מדמים במעבדה את תנאי השטח שהיו במחצבות לאורך ההיסטוריה הגיאולוגית של כדור הארץ. חשוב להבין שלמעשה מחקים את התהליך הטבעי שלוקח מיליוני שנים, על מנת להגיע לאותם תנאים.

 

אידוי גזים בלחץ

השיטה השנייה להפקת יהלומי מעבדה הוא באמצעות אידוי גזים בלחץ. למעשה גם כאן מתבצע החלפה של חומר הגלם הפחמני בפחמן מלאכותי נגיש וזול, תוך קיצור משמעותי של פרק הזמן הדרוש לייצור. זוהי שיטה שעובדת על אידויים של גזים שונים המכילים גם פחמן עד להתגבשותו של היהלום המלאכותי. בשיטה זו ניתן לייצר יהלומים בגדלים שונים, לרבות יהלומים גדולים.

 

שינוי צרכני ומודעות חברתית וצרכנית

יהלומי כרייה הם עדיין הבחירה המסורתית בקרב רבים בייחוד כשמדובר על טבעות אירוסין אך הדבר הולך ומשתנה בעת האחרונה. ישנו קהל יעד הולך וגדל של צרכנים בעלי מודעות סביבתית וחברתית שמבינים את הבעייתיות, הן לסביבה והן לחברה כתוצאה מתעשיות הכרייה ברחבי העולם. המודעות ליהלומי דמים והשפעת תעשייה זו על מדינות אפריקה תורמת אף היא את חלקה.

 

ההבדל הוא באופן הייצור וההפקה

לסיכום הנושא, יהלומי מעבדה זהים מכל הבחינות למקביליהם הטבעיים, אלא שהם מיוצרים במעבדה במקום להוציא אותם מהאדמה. כל היהלומים מורכבים מפחמן טהור ולכן גם ליהלומי כרייה יש מאפיינים פיזיים זהים ומבנה קריסטלי זהה. יהלומי מעבדה עוברים את התהליך הטבעי המדויק שיוצר יהלומים באדמה באופן מלאכותי ובעלות זולה. לאתר iLabDiamonds לחצו כאן.

אבנים יקרות

 

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לטפל באימפוטנציה
למבוגרים
כיצד מטפלים באין אונות?

אימפוטנציה שהיא למעשה תפקוד לקוי של זיקפה. היא בעיה שכיחה ועלולה להיות מביכה וענין שגברים רבים נוטים להכחיש – מה שרק מחמיר את הבעיה. תפקוד לקוי של זקקפה זהו מצב

שעונים
תכשיטים לגבר
10 תכשיטים לגבר שחזרו לאופנה

מאז ימי האדם הקדמון אנשים הלכו עם תכשיטים כן גם גברים. כך למשל מאה השמונה עשרה היה נהוג בחצרות אירופה שגברים ילכו עם פאות וזו דוגמא אחת כיצד תכשיט היה

מתנות לילדים
מתנות
5 מתנות שוות שאפשר להביא לילדים שלכם

הענקת מתנות לילדים שלנו היא דרך מיוחדת להראות את האהבה והאכפתיות שלנו. עם זאת, בעולם מלא בצעצועים וגאדג'טים, משימה זו יכולה להיות מאתגרת במציאת מתנות משמעותיות וראויות שישפיעו לאורך זמן