משקפי שמש – תכשיט או מוצר חיוני? 

בשנים האחרונות, משקפי שמש הפכו למוצר שנמצא כמעט אצל כל אדם בתיק. ניתן לקנות משקפי שמש בכל מיני צורות, צבעים וסגנונות. ברשת אופטימיסטור תוכלו למצוא מגוון רחב של משקפי שמש. אבל האם מדובר בתכשיט שמשמש לנוי וסטייל בלבד? או שמא יש בו צורך חיוני ואמיתי?

 

שימושים של משקפי שמש

השימוש המרכזי של משקפי שמש הוא הגנה מפני קרני השמש, שעלולות לפגוע בעיניים. נהוג להשתמש במשקפי שמש במקומות בהם יש כמות גדולה של אור, כמו בשיזוף על שפת הבריכה או בחוף הים. קרני השמש גורמות לסנוור ואי נעימות בעיניים.

שימוש נוסף של משקפי השמש הוא הסתרה. סלבריטאים שרוצים להימנע מזיהוי על ידי המעריצים משתמשים פעמים רבות בפרטי לבוש מסווים לרבות משקפי שמש.

משקפי שמש משדרים פעמים רבות עליונות על הסביבה וריחוק, ולכן הם לעיתים מעניקים ביטחון למי שמשתמש בהם.

לעוד פרטים כנסו לאתר של רשת אופטיסטור

 

קרני השמש

כפי שהוזכר לעיל, המטרה המרכזית בעת הרכבת משקפי השמש היא להגן מפני קרני השמש. מה שמסוכן בקרני השמש הוא קרינת הUV (אולטרה סגול). ישנם כמה סוגים של קרינות UV.

  • UVC: קרינה שלא מסכנת אותנו כלל
  • UVB: קרינה הגורמת להזדקנות העור ולקמטים
  • UVA: זוהי הקרינה הכי מסוכנת. היא עלולה לגרום למחלות עיניים, כוויות, דלקות עיניים, הזדקנות העור וקמטים.

 

נזקי השמש שהמשקפיים מגנים מפניהם

קטרקט – קטרקט היא מחלת עיניים מאוד נפוצה כיום, בייחוד בקרב מבוגרים. כאשר אנו נחשפים לשמש, הסיכוי שיתפתח בעיניים שלנו קטרקט עולה. מי שכבר ביצע את הניתוח חשוף יותר לפגיעה מהשמש.

כוויות – כוויה בקרנית עלולה להתפתח כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש. אם נתבונן ישירות בשמש, עלולה להתפתח לנו כוויה קבועה ברשתית.

כמו קטרקט, פגיעות בקרנית, ניוון של הרשתית וכו'.

פטריגיום – זהו למעשה קרום שמכסה את הקרנית בצורה הדרגתית. הוא מפריע לראייה וגורם לאדמומיות.

ניוון המקולה – המקולה היא הנקודה שבה אנו רואים הכי טוב והכי חד. המחלה עלולה לגרום לעיוורון והיא אחת הסיבות הנפוצות לכך.

 

מה חשוב במשקפי שמש?

  1. לוודא שמשקפי השמש מעניקים הגנה מלאה מפני קרינה אולטרה סגולה.
  2. חשוב שהמשקפיים יסתירו את העיניים ושלא יחדור אור מלמטה ומהצדדים.
  3. חשוב שהעדשות יהיו עדשות המיועדות למנוע סינוור

לעתים עדיף ללכת ללא משקפי שמש כלל מאשר ללכת עם משקפי שמש לא איכותיים, משום שהם עלולים לגרום נזק. כאשר מרכיבים משקפי שמש לא איכותיים, אנחנו פחות רואים את כמות האור לכן, האישונים שלנו מתרחבים ויותר קרניים מזיקות עלולות לחדור.

 

אז איך אדע איזה משקפי שמש לקנות?

חשוב לוודא שהדברים שהוזכרו לעיל אכן מתקיימים. אל תטעו ותקנו עדשות כהות מדי! ככל שאנחנו מתבגרים, אנו זקוקים לאור רב יותר כדי לראות. לכן, משקפי שמש כהים מאוד עלולים להגביר את ראייתך. אל תקלו ראש בקניית משקפי שמש, זהו דבר החשוב לבריאות שלכם.

דוגמן

 

מצאתם מה שחיפשתם ? שתפו עכשיו
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רעיונות למתנה
מתנות
4 רעיונות למתנות מרגשות

נהוג לומר שיש 2 סוגים של מתנות שניתנות לאנשים בסיטואציות שונות. הראשונה היא מתנה מדויקת, כזו שמשמחת כל אחד ומרגשת. השנייה היא מתנה סתמית שבמרבית המקרים לא נעשה בה שימוש

טבעות זהב
תכשיטים ומידע
טבעות אירוסין בהתאמה ובבחירה אישית

להציע נישואין זה עניין גדול, רציני ומשמעותי בחיים. לכן אפשר להבין מדוע גם אתה, כמו כל גבר אחר, היית רוצה לקנות לאהובתך את הטבעת הכי יפה ומתאימה שאפשר, אבל איך